Ferrari P4/5 od Pininfariny
16. 8. 2006
Ferrari P4/5 od Pininfariny se veřejnosti představí na letošním ročníku Concours d’Elégance v Pebble Beach. Je to jedinečný exemplář, objednaný Jakešem Glickenhausem, americkým sběratelem se zálibou v legendárních závodních vozech šedesátých let.
„Tento projekt“, říká Andrea Pininfarina, ředitel Pininfarina S.p.A., „ představuje výjimečnou výzvu. Museli jsme se snažit splnit požadavky zákazníka, aniž bychom zradili přístup firmy založený na stylu a inovaci.“
Auto bylo navrženo, zkonstruováno a postaveno čistě Pininfarinou. Uvedlo do reality něco, co bylo ještě před pár měsíci pouhým snem a vytvořilo symbiózu mezi zákazníkem a Pininfarinou na cestě k vytvoření tohoto ohromujícího modelu. Základem bylo Ferrari Enzo a cílem bylo vytvořit jedinečný vůz inspirovaný výjimečnými závodními vozy. Neměl to být jen show car, ale auto, které si na silnici užijete.
Po počáteční fázi dolaďování designu byly tvary převedeny do počítačových modelů CAS a přešlo se k výrobě a kompletaci. Za neustálé spolupráce designérů a konstruktérů bylo vyvinuto více než 200 součástí od bixenonových světlometů s inovativním systémem žlutých a bílých diod až po dvacetipalcová hliníková kola, vyfrézovaná z jediného kusu.
Štíhlé linie vozu, charakterické jemnou, svalnatou elegancí, se zhmotnily v karoserii, vyrobenou výlučně z karbonu. Špičatý profil přídě zdůrazňuje jak jeho aerodynamickou funkci, tak nový vzhled vozu. Středu karoserie dominuje mohutné čelní sklo a dvojice odklápěcích dveří.
Vzadu karoserie pokračuje mohutnými boky a kapkovitým zadním sklem, které tvoří zároveň kryt motoru. Za ním vystupují na povrch keramické koncovky výfuků, podobné jako na závodních vozech ze šedesátých let. Ken Okuyama, ředitel Pininfarina Styling, říká: „Celé auto vyjadřuje eleganci a pružnost těmi čistými, nerušenými liniemi, které jsou typické pro Pininarinův styl.
Velká pozornost byla věnována aerodynamice, karoserie byla neustále testována v Pininfarinově výzkumném středisku aerodynamiky a aeroakustiky v Grugliasku (Turín, Itálie) ve snaze dosáhnout co nejlepších výkonů spojených s perfektní funkčností všech doplňků integrovaných do karoserie. Je důležité připomenout, že úpravy designu se neomezovaly jen na zevnějšek auta, ale také interiér byl zcela přepracován podle požadavků zákazníka.
„Tento projekt“, říká Andrea Pininfarina, ředitel Pininfarina S.p.A., „ představuje výjimečnou výzvu. Museli jsme se snažit splnit požadavky zákazníka, aniž bychom zradili přístup firmy založený na stylu a inovaci.“
Auto bylo navrženo, zkonstruováno a postaveno čistě Pininfarinou. Uvedlo do reality něco, co bylo ještě před pár měsíci pouhým snem a vytvořilo symbiózu mezi zákazníkem a Pininfarinou na cestě k vytvoření tohoto ohromujícího modelu. Základem bylo Ferrari Enzo a cílem bylo vytvořit jedinečný vůz inspirovaný výjimečnými závodními vozy. Neměl to být jen show car, ale auto, které si na silnici užijete.
Po počáteční fázi dolaďování designu byly tvary převedeny do počítačových modelů CAS a přešlo se k výrobě a kompletaci. Za neustálé spolupráce designérů a konstruktérů bylo vyvinuto více než 200 součástí od bixenonových světlometů s inovativním systémem žlutých a bílých diod až po dvacetipalcová hliníková kola, vyfrézovaná z jediného kusu.
Štíhlé linie vozu, charakterické jemnou, svalnatou elegancí, se zhmotnily v karoserii, vyrobenou výlučně z karbonu. Špičatý profil přídě zdůrazňuje jak jeho aerodynamickou funkci, tak nový vzhled vozu. Středu karoserie dominuje mohutné čelní sklo a dvojice odklápěcích dveří.
Vzadu karoserie pokračuje mohutnými boky a kapkovitým zadním sklem, které tvoří zároveň kryt motoru. Za ním vystupují na povrch keramické koncovky výfuků, podobné jako na závodních vozech ze šedesátých let. Ken Okuyama, ředitel Pininfarina Styling, říká: „Celé auto vyjadřuje eleganci a pružnost těmi čistými, nerušenými liniemi, které jsou typické pro Pininarinův styl.
Velká pozornost byla věnována aerodynamice, karoserie byla neustále testována v Pininfarinově výzkumném středisku aerodynamiky a aeroakustiky v Grugliasku (Turín, Itálie) ve snaze dosáhnout co nejlepších výkonů spojených s perfektní funkčností všech doplňků integrovaných do karoserie. Je důležité připomenout, že úpravy designu se neomezovaly jen na zevnějšek auta, ale také interiér byl zcela přepracován podle požadavků zákazníka.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář